2018.06.16.
2018. június 16. írta: Kovász

2018.06.16.

Felemelkedésünk titka

Isten végtelen hatalma ismerhető fel bölcsességében!

negyedikhenrik.jpg 

1Kir 19,19-21 - Elindult tehát onnan Illés és ráakadt Elizeusra, Sáfát fiára, aki éppen szántatott tizenkét iga marhával, s maga is egyike volt azoknak, akik a tizenkét iga marhával szántottak. Erre Illés odament hozzá, s rávetette palástját. Ő tüstént otthagyta a barmokat, s utána futott Illésnek, s azt mondta: „Hadd csókoljam meg, kérlek, apámat s anyámat, s aztán majd követlek.” Ő azt mondta neki: „Eredj csak és térj vissza, mert ami az én dolgom volt, megtettem veled.” Miután visszatért tőle, vett egy iga marhát, levágta, a marhák ekéjével megfőzte a húst, odaadta a népnek, hogy egyenek, aztán felkelt, elment, s követte Illést, s a szolgája lett.

 

Zs 15 - Miktám, Dávidtól. Óvj meg engem, Uram, mert tebenned van reményem! Mondom az Úrnak: „Te vagy az én Istenem, nagyobb javam nincsen nálad.” A szentekben, a jeles férfiakban, akik a földön vannak, bennük van minden gyönyörűségem. Sok gyötrődése van azoknak, akik más istenek után futkosnak. Nem veszek részt véres áldozataikban, nevüket sem veszem ajkamra. Az Úr az én örökségem és kelyhem osztályrésze: te adod vissza örökségemet. A mérőzsinór pompás részt juttatott nekem, valóban pompás nekem az én örökségem. Áldom az Urat, aki értelmet adott nekem, veséim még éjjel is figyelmeztetnek engem. Szüntelenül az Úr van szemem előtt, meg nem ingok, hisz ő áll jobbomon. Ezért örvend a szívem és ujjong a nyelvem, sőt testem is reménységben pihen: Mert nem hagyod az alvilágban lelkemet, s nem engeded, hogy szented romlást lásson. Megmutatod nekem az élet útját, az öröm teljességét színed előtt, és a gyönyörűséget jobbodon mindörökké.

 

Mt 5,33-37 - Szintén hallottátok, hogy azt mondták a régieknek: „Ne esküdj hamisan, hanem add meg az Úrnak, amire esküdtél!” [Lev 19,12] Én viszont azt mondom nektek, hogy egyáltalán ne esküdjetek: se az égre, mert az az Isten trónja, se a földre, mert az az ő lábainak zsámolya [Iz 66,1], se Jeruzsálemre, mert az a nagy király városa [Zsolt 48,3]. A fejedre se esküdj, mert egyetlen hajszáladat sem tudod fehérré vagy feketévé tenni. Legyen a ti beszédetek: igen, igen, nem, nem; ami ezeknél több, a gonosztól van.

 

Isten végtelen hatalma ismerhető fel bölcsességében! Ha képes vagyok, csupán a mai tanításból, rádöbbenni arra, hogy Jézus milyen bölcsességet jelent ki.

Nekem szól, hozzám szól, az Emberhez, engem tanít arra, mi felesleges, és mi legyen számomra a mérce: ne vállaljam túl magam, nem szükséges, hogy olyan dolgokra tegyek elköteleződéseket, kijelentéseket, melyek felett nincs rendelkezésem!

Ugyanakkor, ebben a tanításban az is benne van, hogy, ha mégis megtettem, akkor azért felelősségem is van. Nem kerülhetem el a felelősségemet azért sem, amit meggondolatlanul, bölcsességem híján követtem el! Mert mindennek van következménye! Amit én, az Ember nem nagyon szeretek tudomásul venni, magamra érvényesíteni. Lássuk be, lépten nyomon, már intézményesül a társadalomban az, hogy mindenki menekül a felelősség alól: bármilyen tárgyi eszköz vásárlásánál, a gyógyszereknél, de az élelmiszereknél is a gyártó törekszik arra, hogy olyan melléklettel lássa el a termékét, mellyel a saját felelősségét a lehető legkisebbre csökkentse. És ezzel így vagyunk a magánéletünkben is. Például, egy munkahelyi környezetben, ahol a vezető próbál lojális, emberi lenni a munkatársaival, ott, abban a pillanatban a közösségben felüti a fejét az a hang, hogy ha lehetőség van arra a lojalitásra, megértésre, kedvezményre, akkor miért nem adható még több. Ezt az esetet arra hozom fel példának, hogy ha valaki értem felelősséggel tiszteletet mutat, akkor arra a válasz azon mód a követelés, és nem a viszonzott tisztelet, esetleg a köszönöm. Játszmák! Játszmákba kényszerítjük egymást, a helyett, hogy mindegyikünk a maga felelősségével ajándékozná meg a másikat!

Arra próbálok rámutatni, hogy az Isteni bölcsesség, amiről a bevezetőben beszéltem, hihetetlen mélységeket, összefüggéseket próbálnak felmutatni a számunkra, melyek segítségünkre lehetnének abban, hogy megszentelődjünk Istenben, és megszentelődésére lehessünk egymásnak! Feltétele csupán az, hogy komolyan vegyük az első isteni parancsot, felelősséggel közelítsünk a szavakhoz, melyek Isten bölcsességét próbálják emberi értelem részére foghatóvá tenni, és silány emberi logikánkat Isten logikájához közelíteni! Jézus feladata az, hogy bennünket segítsen lelki emberré lenni!

„A lelki érettség jele nem a „tisztaság”, hanem éppen az, hogy tudatában vagyunk tisztátalan voltunknak. (…) ez a felismerés nyitja meg aztán a kaput a kegyelem előtt.” (Philip Yancey, Meghökkentő kegyelem c. könyvében olvasom)

Igen Atyám, szeretnék, napról napra, olyanná lenni, akinek Te szeretnél látni engem! Add meg e fejlődésemhez mindenkor a számomra szükséges kegyelmet! Ámen

A bejegyzés trackback címe:

https://eleszto.blog.hu/api/trackback/id/tr5614051580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása